fredag 7 oktober 2011

Halsband, selar och skor för de minsta hundarna!

Jag fick en leverans från USA igår men jättefina hundgrejer till i första hand de små hundarna. Vad sägs om dessa halsband?


När jag startade butiken utgick jag ifrån mina egna raser och för mig är en puli en liten hund. När det gäller hundtillbehör så är puli en medelstor hund och i vissa sammahang storlek "large". Jag kan erkänna att jag inte haft allt för mycket för de allra minsta hundarna. Det ska bli ändring på det nu. Kanske nåt av dessa halsband kan passa! De kommer snart finnas i Csigoras nätbutik




Och även selar. Bland annat dessa selar som sitter som en väst på hunden. Matrealet är ett följsamt läder som är fodrat med ett mjukt tyg. Man knäpper selen under magen och framför halsen med breda kardborre-band. Inga smala och tunna remmar som kan skava här inte.



Jag har testat dessa läderselar och de sitter bra även om hunden skulle rycka till. Läderselarna finns från de allra minsta hundarna till medelstora hundar som mina puli exempelvis.De är så fina och framförallt skonsamma för hunden!





Den fina brodyren blir som pricken över i:


Eller varför inte denna söta sele som har en liten ficka på ryggen:


Det går inte heller komma ifrån att de minsta hundarna är mer känslig för kyla än de större och många dvärghundar fryser om fötterna när snön lägger sig. Ett par skor kan då vara nödvändigt. Inte enbart för att värma tassarna utan också för att skydda trampdynorna från saltade vägar. Dessa skor är både söta och varma och finns även i de allra minsta storlekarna.


Detta var ett smakprov vad som jag har fått hem till de allra minsta hundarna. De är så söta de små skorna, men det är i första hand inte därför jag har tagit hem dem, utan helt enkelt för att det är snällare mot de små tassarna när promenaden innehåller regn, snö, kyla och smutsiga och salta vägar.

2 kommentarer: